آرشیو فروش کشنده - آخرین قیمتهای روز کامیون - فروش,کامیون,کامیونت,کشنده,کمپرسی,لیزینگی,تسهیلات,قیمت,

شرکت جهان راه خودرو ارائه دهنده تسهیلات در خرید خودرو سنگین و همچنین فروش خودروهای سنگین و سبک و راهسازی به صورت نقد و اقساط

آرشیو فروش کشنده - آخرین قیمتهای روز کامیون - فروش,کامیون,کامیونت,کشنده,کمپرسی,لیزینگی,تسهیلات,قیمت,

شرکت جهان راه خودرو ارائه دهنده تسهیلات در خرید خودرو سنگین و همچنین فروش خودروهای سنگین و سبک و راهسازی به صورت نقد و اقساط

معرفی اسکانیا سری P

اسکانیا سری P از نظر گشتاور، حجم و قدرت ارتقا یافته است، به این صورت که گشتاور تا 2100 نیوتن‌متر، حجم موتور تا 13 لیتر و قدرت آن از 230 تا 420 اسب بخار ارتقا یافته است. سری P بیشترین میزان تنوع را با توجه به نوع کابین در بازار خودروهای سنگین دارد. در این سری کابین‌های متعددی وجود دارند که قابلیت قرارگرفتن بر روی شاسی‌های متفاوت را دارند.

استفاده از موتور جدید با گشتاور بالا این مدل را بیش از پیش رقیبی جدی برای تولیدات کمپانی‌های رقیب اسکانیا کرده است. تکنولوژی موتورهای EGR سبب شده است که مصرف سوخت به میزان قابل قبولی کاهش پیدا کند. علاوه بر این، ایجاد فضای بیشتر در شاسی این سری کامیون‌ها امکان وجود فضای بیشتر برای باک سوخت و قرار دادن تجهیزات دیگر را فراهم آورده است.

همچنین کابین بزرگ باعث شده است که طراحان بتوانند امکانات متفاوتی را در داخل آن بکار ببرند. به لطف شاسی که در مورد آن صحبت کردیم، می‌توان از آن در موارد گوناگون استفاده کرد؛ به طور مثال بر روی شاسی‌ مدل‌های P360 و P400 می‌توان از تانکر سوخت با حجم 6100 لیتر، میکسر 8x4، کمپرسی و ترنسپورتر استفاده کرد.

طراحی خارجی

در مدل‌های سری P تفاوت، پویایی و دقت را براحتی احساس خواهید کرد. جلو پنجره زیبا با طراحی جدید و استفاده از بندهای افقی بیشتر نسبت به مدل‌های پیشین و استفاده از لوگوی اسکانیا زیبایی این کامیون را دوچندان کرده است.

این طرح برای جلو پنجره علاوه بر زیبایی که به خودرو داده است، از نظر فنی نیز باعث می‌شود که مقدار هوای بیشتری به رادیاتور و اجزای موتور برخورد کند که نتیجه آن خنک شدن این قسمت ها استطراحی سپر جدید که از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است، امکان استفاده از سیستم کروز کنترل تطبیقی را برای اکثر مدل‌ها فراهم آورده است.

چراغ‌شور، LED اتوماتیک برای رانندگی در طول روز ظاهر زیبای این کامیون را کامل می‌کنند و نکته مهم اینجا است که این امکانات برای تمامی مدل‌های سری P اسکانیا در دسترس هستند. استفاده از رکاب با ارتفاع کمی نسبت به سطح زمین که سوار و پیاده شدن سرنشینان را آسانتر می‌کند از دیگر نکات مثبت در طراحی این کامیون به حساب می‌آید. در این سری از پله های پهن‌تر نیز استفاده شده است.

آیرودینامیک خوب باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 0.6 درصد شده است. لبه های جانبی شاسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوان از مخزن سوخت بزرگتر استفاده کرد و لوله اگزوز را در قسمت چپ خودرو جای داد. برای موتورهای EGR و SCR میتوان از حجم مخزن سوخت 1500 لیتری استفاده کرد

تمامی این ویژگی‌ها به همراه موتور 8 سیلندر خورجینی استقلال و اعتماد به نفس این کامیون محسوب می‌شوند. از نمای جلوی بخاطر وجود جلو پنجره زیبا که مخصوص ماشین های سنگین اسکانیا هستند و بعلاوه آرم اسکانیا از جنس کروم بعث شده‌اند که این خودرو در نگاه اول هویت خود را فاش کند. اگر در سفرش خود بخواهید که از چراغ‌های زنون استفاده شود قاب مشکی برای دور آنها استفاده می‌شود که زیبایی خاصی را به چراغ ها می‌دهد.

استفاده از روکش کروم در بیشتر قسمتهای این خودرو بخصوص برای قسمت جلو پنجره و اگزوز جلوه خاصی را به این حودروی سنگین بخشیده است؛ از دیگر موارد می‌توان به اگزوز مربعی شکل اشاره کردحتی اگر از کنار به این کامیون نگاه کنید، بخاطر ویژگی‌‍‌های بارزش بدون شک خواهید فهمید که یک اسکانیا است.

 طراحی داخلی

وقتی برای اولین بار سوار یکی از مدل‌های اسکانیا سری P شوید، کابین روشن، جادار و راحت آن، شما را جذب خود خواهد کرد. حالا وقت آن است که بر روی صندلی آن نشسته و به تمام مواردی که دیده‌اید یقین پیدا کنید. استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب با تودوزی شیک و زیبا مهر تاییدی بر این گفته‌ها خواهد بود.

بسیاری از امکاناتی را که برای راحتی هرچه بیشتر راننده درنظر گرفته شده است را می‌توانید در تصاویر مشاهده کنید. از دیگر مواردی که نمی‌توان از آن گذشت، تخت راحت این خودرو است که همان آرامشی را که از خوابیدن بر روی تخت خود در خانه پیدا می‌کنید به شما هدیه می‌کند! پس چیزی جز بهترین ها را از اسکانیا نخواهید.

 

منبع : 1ar

.

 


برچسب‌ها: معرفی اسکانیا سری P
+ نوشته شده توسط در چهارشنبه بیست و پنجم دی 1392 و ساعت 9:17 | نظر بدهید

 

بررسی کامیون اویکو تراکر

تراکر صرفاً برای کار در مسیرهای آف رود و شرایط سخت طراحی و ساخته شده است , مناسب کار در کارگاه‌های ساختمانی و معادن بوده و یکی از کامیون‌های مطرح بازار می‌باشد. این کامیون مجهز به کابین به روز و جادار و پیشرانه Cursor 13 می‌باشد. کابین تراکر بر اساس کابین استرالیس طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل دارای قطعات مشترک فراوانی هستند.همچنین کابین های Active Time و Active Day برای این کامیون نیز قابل سفارش می‌باشند. بر خلاف استرالیس که قادر به حمل 44 تن بار است، تراکر می‌تواند 72 تن بار را حمل نماید و در انواع 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 موجود می‌باشد.

طراحی خارجی

تراکر مانند استرالیس و اغلب کشنده های اروپایی، کابین روی موتور می‌باشد و موقعیت قرارگیری راننده بر روی محور جلو است.درب های جلو بالای تایرها قرار دارند و زاویه پایینی شیشه های جانبی به نحوی طراحی شده اند که دید خوبی را برای راننده به ارمغان می‌آورند.بخش اعظمی از تفاوت نسل جدید با قدیم در نمای جلویی و جلوپنجره V شکل این کامیون خلاصه می‌شود. جلوپنجره از دو خط افقی تشکیل شده و بر روی آن نوشته IVECO و در قسمت پایین شیشه جلو نیز نوشته Trakker به چشم می‌خورد. بر خلاف استرالیس، تراکر چهره ای تنومند تر دارد و این به لطف ارتفاع بیشتر آن از سطح زمین می‌باشد. قسمت پایینی کامیون به رنگ مشکی بوده و این امر موید روح سرسخت و کارای این کامیون است.

طراحی داخلی

همانطور که از ارتفاع 371 میلی متری این کامیون از سطح زمین مشخص است، ورود به داخل کامیون کمی مشکل می‌باشد. البته به لطف پله های آرگونومیک تراکر، این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردیده است. با ورود به داخل کابین، متوجه شباهت آن با کابین استرالیس خواهید شد که خوشبختانه این مورد بدی نیست. جنس مواد به کار رفته مرغوب و دارای ساختار مستحکم می‌باشند.ادوات و دکمه های کنترلی کاملاً در دسترس بوده و آرگونومی بسیار خوبی دارند. کابینActive Day بسیار جادار بوده و قفسه های زیادی برای قرار دادن اشیا دارد در پشت صندلی ها دارد. بالای سر راننده نیز قفسه هایی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده است. صندلی ها راحت بوده و بدن را به خوبی در بر می‌گیرند. همچنین به لطف صندلی سوم در کابین، به غیر از راننده دو نفر دیگر می‌توانند به راحتی داخل این کامیون جای بگیرند. صندلی راننده در چند جهت قابل تنظیم می‌باشد و به لطف موقعیت قرارگیری راننده، دید خوبی به اطراف خواهید داشت.

موتور و کارایی

اویکو تراکرمجهز به موتور Cursor 13 می‌باشد که استاندارد یورو 5 دارد. این موتورها قادر هستند 380 الی 440 اسب بخار نیرو تولید کنند و در تمامی مدل ها مجهز به ترمز موتور می‌باشند.گیربکس های 12 سرعته اتوماتیک  2 Euro Tronic با اهرم تعویض بر روی ستون فرمان و 16 سرعته دستی ZF Ecosplit برای این کامیون قابل سفارش می‌باشند. موتورهای Cursor به لطف گشتاور بالا، کارایی بالایی داشته و با دوام هستند. توربوشارژر نیز قدرت مناسب را در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد گیربکس اتوماتیک بسیار دقیق بوده و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. عملکرد گیربکس دستی نیز بسیار مناسب و روان است و در بارگیری کامل نیز درست عمل می‌کند. تمام این موارد در کنار هم کارایی تراکر را بالا برده و هزینه های نگهداری آن را کاهش داده‌اند. 

کیفیت سواری و هندلینگ

فنرهای پارابولیک استیل در کنار سیستم تعلیق بادی سبک با قابلیت فعال و غیرفعال شدن، در مدل‌های 6x4 و  8x4 وجود دارند. سیستم تعلیق بادی جدید برای کارهای سنگین نیز در این مدل‌ها قابل سفارش هستند. کیفیت سواری تراکر بسیار خوب بوده و ضربات جاده را به خوبی جذب می‌کند. برای کشنده های اتاق بلند سیستم تعلیق پنوماتیک نیز در دسترس می‌باشد. قرارگیری کابین در بالای محور جلو، فرمان پذیری و سواری خوبی را فراهم می‌کند و سیستم کمکی فرمان نیز از موارد قابل توجه می‌باشد.عایق بندی کابین بسیار خوب بوده و میزان نفوذ صدا و باد به داخل کم است. در کل باید گفت کابین بسیار راحت بوده و در کارکردهای طولانی، راننده را دچار خستگی زیاد نمی‌کند. در نهایت می‌توان گفت با توجه به این که نسل قبلی تراکر کامیونی مستحکم و بادوام بود، نسل جدید پا را فراتر گذاشته و به لطف امکانات بیشتر، در میان رانندگان کامیون جایگاه خوبی به دست آورده است. کاربرد این کامیون بسیار زیاد بوده و میتواند در معدن، کارگاه های ساختمانی و در نقش نیروهای امدادی انجام وظیفه نماید.

منبع : 1car

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.