آرشیو فروش کشنده - آخرین قیمتهای روز کامیون - فروش,کامیون,کامیونت,کشنده,کمپرسی,لیزینگی,تسهیلات,قیمت,

شرکت جهان راه خودرو ارائه دهنده تسهیلات در خرید خودرو سنگین و همچنین فروش خودروهای سنگین و سبک و راهسازی به صورت نقد و اقساط

آرشیو فروش کشنده - آخرین قیمتهای روز کامیون - فروش,کامیون,کامیونت,کشنده,کمپرسی,لیزینگی,تسهیلات,قیمت,

شرکت جهان راه خودرو ارائه دهنده تسهیلات در خرید خودرو سنگین و همچنین فروش خودروهای سنگین و سبک و راهسازی به صورت نقد و اقساط

بررسی اینترنشنال ترن استار

 

مدل ترن استار از محصولات اینترنشنال، از جمله خودروهای سنگین به حساب می‌آید که به منظور حمل و نقل‌های شهری و برون شهری ساخته شده است. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به آیرودینامیک بالا، کابین جادار و استاندارد اشاره کرد. کامیون ترن استار دارای دو مدل 8500 و 8600 است که در دو مدل دوکابین و تک کابین با موتورهای MaxxForce 11 و MaxxForce 13 در دسترس می‌باشند. در این دو مدل از سیستم الکترونیکی Diamond Logic استفاده شده است که امکاناتی را از قبیل روشن شدن چراغهای جلو به صورت اتوماتیک، کنترل جک کمپرسی، قفل اتوماتیک درب‌ها و غیره را در اختیار راننده قرار می‌دهد

 طراحی خارجی

کابین این خودروی سنگین از فولاد با روکش روی ساخته شده است؛ در طراحی کلی به تمام جزئیات توجه شده است، از جمله شفافیت چراغ‌های جلو که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در جلو پنجره و سپر این کامیون از روکش کروم استفاده شده است که بنا به گفته این کمپانی در هنگام بروز تصادف تنها در عرض 15 دقیقه می‌توان جلوپنجره آن‌را تعویض کرد.

دماغه کشیده و گلگیرهای بزرگ این خودرو و هماهنگی در طراحی خارجی سبب افزایش آیرودینامیک آن شده است؛ علاوه بر این کاپوت و شیشه خمیده جلو نیز در بالا بردن میزان آیرودینامیک و دید راننده نسبت به جاده دارند. درب کاپوت که از مواد محکم و سبک ساخته شده تا زاویه 90 درجه باز می‌شود تا به هنگام کنترل و نگهداری موتور به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت.

 طراحی داخلی

در طراحی داخلی از پلاستیک مرغوب و محکم استفاده شده که دارای زوایای کمی است و راننده را خسته نمی‌کند، اما کلیدها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دسترسی راننده در بعضی از موارد مشکل استبا دیدن کابین این خودروی سنگین به این مساله که ترن‌استار بسیار جادار است پی خواهید برد؛ عرض 184 سانتی‌متر و ارتفاع 147 سانتی‌متر گویای این مطلب است.

علاوه بر این می‌توانید اطاقک دو کابین آن‌را سفارش دهید که دارای عرضی معادل 66 سانتی‌متری و تخت خواب تاشو است و برای یک فرد بالغ بسیار جادار به نظر می‌رسد. علی‌رغم فضای کمی که برای قسمت نشیمن صندلی‌ها درنظر گرفته شده است، بسیار راحت و نرم هستند. برای راحتی هرچه بیشتر راننده در هنگام رانندگی از صندلی‌هایی استفاده شده است که کاملا قسمت کمر راننده را پوشش دهد و همچنین اهرم‌های تنظیم برای انتخاب وضعیت مناسب در نظر گرفته شده است.

اگرچه خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای سنگین از طرح فرمان‌های قدیمی که در این خودرو نیز از آن‌ها استفاده شده است راضی نیستند اما امکان رانندگی مطمئن و داشتن کنترل کافی بر روی فرمان از نکات قابل توجه درمورد این نوع فرمان‌ها است. به لطف وجود شیشه بزرگ جلو و آینه‌‌های جانبی بزرگ، راننده در تمام زوایا از دید کافی برخوردار استدر مدل سفارشی از آینه‌هایی بر روی گلگیر استفاده شده است که دید راننده را به مراتب افزایش می‌دهد. در مورد صفحه کیلومتر هیچ نکته منفی وجود ندارد، زیرا تمامی عددها و عقربه‌ها به خوبی دیده می‌شوند. دو نوع تودوزی مختلف با نام‌های Deluxe و Premium برای ترن استار وجود دارد.

در مدل Deluxe از موادی استفاده شده است که تمیز کردن قسمت‌های مختلف کابین براحتی انجام شود، همچنین وجود فضای اضافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز، فضای مخصوص قرار دادن رادیو بی سیم و قلاب مخصوص آویزان کردن لباس‌ها از دیگر ویژگی‌های این مدل تودوزی است. در مدل Premium قطب‌نما، نمایشگر مخصوص دمای خارج از کابین، دو بلندگوی بیشتر و چراغ‌های مخصوص نقشه خوانی اضافه شده است.

 

موتور و گیربکس

مدل ترن‌استار از محصولات اینترنشنال با دو نوع موتور MaxxForce 11 و Maxxforce 13 در دسترس می‌باشد. این موتورها قادر به تولید نیرو‌هایی بین 330 تا 500 اسب بخار را دارند که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک کار می‌کنند. برای بالا بردن عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای سیستم سوخت رسانی و توربوشارژر استفاده شده است.

علاوه بر این در این موتورها از گرافیت و آهن فشرده استفاده شده است که وزن آن‌را کاهش داده است. در این نوع موتورها از سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation استفاده شده است که دود خارج شده از اگزوز را با هوا به داخل می‌مکد و توسط دستگاه خنک کننده آن را خنک کرده و به همین ترتیب موتور را خنک می‌کند.

 سواری و سیستم تعلیق

در قسمت جلو از فنرهای شمشی استفاده شده است که توانایی تحمل وزنی معادل 5,443 تا 6,350 کیلوگرم را دارد، در حالیکه کمک فنرهای قسمت عقب توانایی تحمل وزن را تا 18,144 کیلوگرم دارند. به لطف کمک فنرهای بادی که برای کابین این کامیون در نظر گرفته شده است، سواری بسیار راحت و بدون لرزش را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

به دلیل عایق‌بندی مناسب، صدای بسیار کمی از خارج کابین در داخل شنیده می‌شود. علاوه بر این، قدرت مانور بالا از دیگر نکات مثبت این کامیون به حساب می‌آید که باعث بالا رفتن قدرت عکس‌العمل راننده نیز می‌شود.

 نظر نهایی

مدل ترن استار یک کامیون قدرتمند، با قابلیت بالا، دارای موتور قوی و جادار است که رقیبی جدی برای کامیون‌های این کلاس می‌باشدسیستم تعلیق قابل اطمینان این کامیون باعث شده است که به راحتی از پس هر کار سنگینی برآید و رقیبی جدی برای محصولات Freightliner و kenworth به حساب آید

 


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.